Teātra izrāde “Savādais atgadījums ar suni naktī” M.Hedons un S.Stīvens Latvijas Nacionālajā teātrī.
Darbs skolā un teātra apmeklējums. Tam var būt daudz dažādu interpretāciju, bet šim konkrētajam teātra apmeklējumam stāsts ir šāds. Skolas logopēde Ina Kovaļeva bija izlasījusi grāmatu, par kuru stāstīja kolēģiem, jo tēma bija – bērns ar Aspergera sindromu, kā mūsu Ancītim (vārds mainīts). Katrs gadījums ir īpašs un individuāls, tomēr, ja ir tik izteikta citādība, tad nepieciešamas papildus esošajām zināšanām vēl neesošās, iztrūkstošās, papildinošās.
Tā arī darbojāmies – iegūstot un daloties ar zināšanām, pieredzi, aicinot līdzdarboties vecākus. Tika izlemts, ka kopīga teātra noskatīšanās būs laba pieredze, lai no viena skatupunkta paraudzītos uz problēmu, kas mūs nodarbina, kā arī radošās izteiksmes veidi ir skolotāju ikdiena un kur nu vēl estētiskais baudījums!
Izrādes galvenais varonis Kristofers (nepilnas trīs stundas lomā iejutās aktieris Kārlis Krūmiņš), viņa ģimene, skolotāja.. Visu izrādes laiku tika nodrošināta zināma spriedze, kas neļāva novērsties no tēmas- Kristofera dzīve. Vecāku īpašā attieksme pret dēlu parādīja, ka viņiem ir adekvāta izpratne un komunikatīvā pieeja, kas ļauj sasniegt mērķi. Tomēr Kristofera ģimene nav spējusi saglabāt savu veselumu, kas ļoti, ļoti bieži tiek novērots mūsu ģimenēs, kurās piedzimst “citādais bērns”. Mūs nepārprotami dziļi ietekmēja skolotājas milzīgā loma, kas kalpoja par pamatu Kristofera spējai dzīvot, lai notiktu virzība. Atšķirīgā domāšana, emociju trūkums, empātijas neesamība, uztveres tiešums, saasinātā jutība uz trokšņiem, īpašās spējas skaitļu pasaulē un vēl, un vēl..
Šis ir tik ļoti spilgts atšķirīgā, citādā tēls, kas ir reāli uz lielās dzīves skatuves, ne tikai nepilnajās trīs stundās uz Nacionālā teātra skatuves, kas patiesi prasa atšķirīgu pieeju, kam jāsākas ar izpratni, zināšanām un attieksmi. Un tajā pašā laikā, šie “Kristoferi un Ancīši” ir tādi paši kā citi – dzīvo, elpo, domā, tiecās.. un viņi ir starp mums.
Pēc iespējas aicinām mūsu skolas skolēnus un viņu vecākus apmeklēt šo izrādi, lai veidotos izpratne par atšķirīgo un spēja ar to sadzīvot.
Proj. koordinatore- M.Alksne, I. Kalēja