Ilutas Vilnītes lekcija skolotājiem par problēmbērnu iekļaušanu skolas vidē

2018.gada 22.aprīlī Rīgas Kristīgās vidusskolas skolotāji un darbinieki varēja noklausīties Rīgas 5.internātskolas – attīstības centra direktores Ilutas Vilnītes sagatavoto lekciju – diskusiju “Kā iekļaut problēmbērnus skolas vidē”. Savā lekcijā lektore norādīja, ka 21.gadsimta izglītības iestādēm vairs nevajadzētu būt tikai akadēmisko zināšanu sniedzējām, bet gan skolai jāiemāca globālās dzīvošanas prasmes – kā tikt galā ar svarīgiem jautājumiem par dzīvi, kā arī prasmes risināt nestandarta situācijas.

Skolotājam ir jābūt gribošam mācīties un zināt lietas, kas ir vajadzīgas šodienas dzīvošanai. Tika aktualizētās mūsdienu pieejas mācību procesam, kurās akcents tiek likts uz izglītojamā individuālo potenču izpēti, nevis uz diagnozi ko izglītojamais nevar mācību procesā apgūt, skolotājam jāmācās saskatīt, kā tieši izglītojamais var vislabāk iemācīties, kādi ir viņa individuālie resursi.

Mūsdienu izglītošanas pieejā mācīšanās process ir prioritārs, salīdzinot ar rezultāta sasniegšanas termiņiem un kvalitāti. Svarīgāk ir, lai jebkurš izglītojamais neapstātos mācīšanās procesā tāpēc, ka radušās grūtības vai arī viņa reālais potenču līmenis neatbilst programmas prasībām. Un vēl ļoti svarīgi, lai sadarbojas visi pieaugušie, kuriem var būt kāda loma pedagoģiskajā procesā – vecāki, administrācija, mediķi, sociālie darbinieki, psihologi, u.tml., pie tam katram skaidri iezīmējot, kas tieši no viņa ir atkarīgs izglītojamā dzīves kvalitātē.

Kā labs atgādinājums tika vēlreiz uzsvērts ieteicamais mācību stundas laika sadalījums, lai mācību process būtu jēgpilns visiem izglītojamiem. Sevišķi pārdomu rosinoši bija I. Vilnītes atklātie izglītojamo emocionālie, attiecību un uzvedības grūtību veidi, kas novērojami bērniem un nereti maskējas kā mācību grūtības. Cik svarīgi tos pareizi izprast un interpretēt, lai neizraisītu nevajadzīgas konfliktsituācijas! Lektore vēlreiz uzsvēra, cik nozīmīga loma ir skolotājiem, kas savā uzvedībā izrāda pozitīvu attieksmi pret skolēniem un emocionāli viņus atbalsta, jo tad skolēniem ir tendence uzvesties labāk. Un, ja skolēni iepriekš zina, kāda uzvedība no viņiem tiek sagaidīta, ja precīzi tiek izklāstīti noteikumi un ir zināmas konsekvences par sekām, kas notiks, ja noteikumi tiks pārkāpti, tad uzvedības pārkāpumu ir mazāk.

Lekcijas noslēgumā pārrunājām, kādi ir iespējami atbalsta pasākumi mācību procesa nodrošināšanai, sociālo iemaņu veidošanai un vides pielāgošanai.

Ilutas Vilnītes lekcija bija ļoti interesanta, pārdomām rosinoša un pozitīvām emocijām un ierosmēm aicinoša. Pēc lekcijas gribējās vēl ar lektori pārrunāt kādus aktuālus jautājumus un vēl vairāk iepazīties ar pieredzi, kuru tik bagātīgi ir uzkrājusi viņas vadītā mācību iestāde.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *